När du växer, växer Parks and Resorts

Parks and Resorts Academy erbjuder alla medarbetare möjligheten att fördjupa eller bredda sina kunskaper genom utbildningsprogram som är väldigt uppskattade av våra medarbetare. Och att utbildningen ger resultat ser vi tydligt i de höga betyg våra gäster ger våra medarbetare! Utbildningen är obligatorisk för alla våra medarbetare och erbjuder värdefull träning i hur vi överträffar våra gästers förväntningar.

Serviceutbildning för dig som återvändare

Som återvändare till någon av Parks and Resorts parker får du ta del av en mer avancerad serviceutbildning. Utöver att vi repeterar grunderna i kommunikation och påminner varandra om Parks and Resorts servicemodell ”Servicetrappan”, djupdyker vi i hur vi kan skapa mervärde för gästen. Genom att fokusera på kundpsykologi och merförsäljning kommer du som återvändare att utvecklas ytterligare inför din nya säsong hos oss.   

Intern utveckling

Det finns många exempel på personer inom Parks and Resorts som har gjort karriär. De allra flesta av våra säsongschefer har t.ex. börjat sin resa inom Parks and Resorts i en mer traditionell säsongstjänst med arbetsuppgifter som att snurra sockervadd eller manövrera attraktioner. Efter en eller ett par säsonger är en vanlig intern utveckling att t.ex. testa på en ny roll inom en annan funktion, i en annan park eller att efter ett par år testa vingarna i en roll som Enhetsansvarig. Genom Parks & Resorts Academys ledarskapsprogram, ”Handledarskap för rollen som Enhetsansvarig” eller ”Att leda i världsklass” skapar vi förutsättningar för våra ledare att motivera, engagera och inspirera medarbetare, så att vi gemensamt kan nå önskat resultat.

Genom Parks and Resorts Academy vill vi säkerställa att varje medarbetare har verktygen, engagemanget och kunskapen att leverera helhetsupplevelser i världsklass, varje gång.

Ett gott skratt förlänger karriären!

Sitemap